SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri için ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı beş altı elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu perese farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu dü konsept, içerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef elan ticari evetğu için içerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.